19 sie 2012

Najpiękniejsze wiersze

Wydawnictwo: Drzewko Szczęścia
Ilość stron: 64
Oprawa: miękka
Rok wydania: 2011










Jest to zbiór 44 wierszy i rymowanek największych polskich poetów między innymi Adama Mickiewicza,Marii Konopnickiej oraz Adama Fredry. Znajdziemy tam znane wszystkim znane "Sroczka kaszkę warzyła", którą osobiście mówiłam córkom :). A któż nie zna wiersza "Wlazł kotek na płotek", chyba każdy go zna. Znajdziemy tu również inne wiersze ludowe, które opracowała Zofia Rogoszówna między innymi:

Kiciu, Kiciu, Kiciu miła (ulubiony mojej Tosi, znam prawie już na pamięć bo kicia robi za łała = piesek )
Tosi, Tosi łapci - ja znam jako kosi, kosi łapci hmm może w końcu poznałam oryginał
czy Tańcowały dwa Michały.
Wiersze Adama Mickiewicza Lis i kozieł, Przyjaciele oraz Zając i żaba.





Wszytko dopełniają cudne, kolorowe i żywe ilustracje Artura Gulewicza. Książa moim zdaniem naprawdę zawiera te najpiękniejsze i jakże wciąż żywe w mej pamięci wiersze. Nasz egzemplarz w ciągłym użyciu bo Tosia wciąż przegląda, ogląda, wszędzie z nią chodzi, głaska i czyta po swojemu. ciesze się, że miałam możliwość znów przeniesienia się w swoje lata dziecięce bo z nimi kojarzą mi się niektóre wiersze :).



1 komentarz:

  1. Uwielbiam wiersze dla najmłodszych.Pozzdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń