15 lut 2015

Niezgodna

Autor: Veronica Roth
Wydawnictwo: Amber
Ilość stron: 351
Okładka: miękka
Rok wydania: 2014

Seria: Niezgodna








Czytając opinie o Niezgodnej,która porównywana jest do Igrzysk Śmierci stwierdziłam że z chęcią zobaczę czy jest tak naprawdę dobra jak piszą. No niestety do Igrzysk to ciut ciut i trochę brakuje, niestety widać że autorka pisząc swoją trylogie opierała się na konkurencji.

Zaciekawiły mnie opinie, że Niezgodna zdetronizowała Igrzyska jak dla mnie nie a szkoda bo w sumie pomysł nawet nawet ale zabrakło wykończenia. Ale do rzeczy ...


Bohaterką jest Beatrice, która wychowywała się w Altruizmie ale gdy kończy 16 lat musi wybrać jedną z frakcji. Altruizm - bezinteresowność, Nieustraszoność - odwaga. Erudycja - inteligencja, Prawość - uczciwość, Serdeczność - życzliwość.


W dniu w którym trzeba dokonać wyboru Beatrice zmienia Altruizm na Nieustraszoność w nowej frakcji znajduje nie tylko przyjaciół ale również wrogów.


Zmienia się w Tris, która musi ukrywać przed wszystkimi, że jest Niezgodna czyli wykazuje cechy charakterystyczne  nie tylko jednej frakcji przez co w przyszłości może stanowić niebezpieczeństwo dla systemu podziału. No ale nie obejdzie się bez wątku miłosnego a jakże :) mamy go i tutaj. Przyznam szczerze, że postać Cztery jest całkiem interesująca choć pod koniec książki ma się wrażenie, że autorka nie bardzo wie co ma zrobić z Tris i Cztery, 
Wątek miłosny pewnie będzie podobał się dziewczynom, które są romantyczne bo takie też jest uczucie, które kiełkuje między nimi. Nic nie jest tu na siłę, nie ma jakiś wielkich uniesień, choć czasami Tris zachowuje się jakby nie wiedziała o co chodzi ale Cztery zawsze ratuje sytuację.
Od razu informuję nie ma tu żadnych trójkątów co w literaturze młodzieżowej jest dość częstym zjawiskiem dlatego plus dla autorki za skupienie się w wątku miłosnym na dwójce bohaterów.

Jak dla mnie całkiem przyjemna nie zajmująca dużo czasu lektura no ale ja już swoje lata mam więc może nastolatki coś więcej w niej znajdą niż ja. Jednak z przyjemnością przeczytam dalsze losy Tris i Cztery.



Książka bierze udział w wyzwaniu:
Odnajdź w sobie dziecko III (książka, której bohaterem jest dziewczynka w wieku szkolnym)


Za książkę dziękuję Wydawnictwu Amber







Podpis

2 komentarze:

  1. No normalnie prześladują mnie te książki. Może kiedyś sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Igrzysk śmierci" nie czytałam, bo to nie książka zgodna z moimi zainteresowaniami.
    Oglądałam jednak film, który... naprawdę mi się podobał.
    Myślę jednak, że to mi wystarczy. Nie będę szukała książek tego typu, w końcu wokół mnie jest tyle innych nieczytanych pozycji, które bardziej trafiają w mój gust.

    OdpowiedzUsuń