25 lip 2013

Abecadło


Autor: Julian Tuwim
Wydawnictwo: Zysk i spółka
Okładka: twarda
Ilość stron: 24







Rok 2013 jest rokiem Tuwima. Pamiętacie wiersz o abecadle :), chyba wszyscy go znają. Początek szedł tak:
"Abecadło z pieca spadło, 
O ziemię się hukło,
Rozsypało się po kątach, 
Strasznie się potłukło:"


Ja przerabiałam go w podstawówce :). Zresztą "Lokomotywa" i "Murzynek Bambo" większości z nas są znane. Abecadło zostało opatrzone zabawnymi rysunkami Bogdana Butenko.
Historie potłuczonego abecadła przedstawia nam Gapiszon :), który razem ze swoim psem pojawiają się na stronach.U Antosi jak zwykle największe emocje wyzwala widok psa :) więc co strona i widok psa w trakcie czytania wyzwala gromkie "łała"(czyt. pies)

Zabawne rysunki dokładnie oddające historię sprawiają, że nawet dziecko które nie umie czytać może samo na podstawie ilustracji opowiedzieć wiersz. Książka jest wydana w twardej okładce więc można ją zabrać ze sobą w torebce na wypady na łono natury i oddawać się przyjemności czytania z pociechami.









Poza tym to dobry sposób by nauczyć się abecadła. A wiadomo najlepiej dziecko uczy się przez zabawę.
Moje córki bardzo lubią to wydanie zwłaszcza Michasia, która jak ma to już w swoim zwyczaju czyta książki po swojemu.




Podpis

6 komentarzy:

  1. widze zmiane wystroju bloga i tytył tez :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale jakże efektowna ta zmiana. Aż pozazdrościłam i odkładam na nowy szablon.

    OdpowiedzUsuń
  3. Deklamowałam ten wierszyk w zerówce!

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny blog:)
    super inicjatywa założenia bloga:)))
    jestem pod wrażeniem!:)))

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. 22 yrs old Database Administrator III Isahella Rewcastle, hailing from Vancouver enjoys watching movies like Planet Terror and Electronics. Took a trip to Birthplace of Jesus: Church of the Nativity and the Pilgrimage Route and drives a Ferrari 250 SWB Berlinetta. przejsc na strone

    OdpowiedzUsuń