1 sie 2015

Filemon i Bonifacy

Autor: Sławomir Grabowski, Marek Nejman
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Ilość stron: 100
Okładka: twarda
Rok wydania: 1987









Któż z nas nie zna Kota Filemona i Bonifacego ze swojego dzieciństwa? Ja uwielbiałam ich oglądać bo jakby nie było dzisiejszym bajom jednak czegoś brakuje. Dlatego ucieszyłam się gdy znalazłam ten egzemplarz bo jest to jedna z niewielu książek, które zostały z mojego dzieciństwa.

Filemon i Bonifacy to zbiór 13 opowiadań dość krótkich na tyle by zainteresować młodsze dziecko i nie na tyle długie by je zanudzić.
Zdecydowanie ulubionym opowiadaniem jest "Niespodzianka", gdzie Filemon podsłuchuje Babcie i Dziadka rozmawiających o wspaniałym kocie, który ma urodziny. Filemon dochodzi do wniosku, że chodzi o Bonifacego i podstępem zmusza myszy do pomocy przy organizacji niespodzianki urodzinowej. Jak się wieczorem okazuje urodziny ma Filemon, który nic o tym nie wiedział więc morał z historii jest taki, żeby nie podsłuchiwać dzieciaki :).



Czytając o przygodach kotów można odnieść wrażenie, że Filemon to takie małe dziecko, które ma zawsze sto pytań do. Bonifacy jest zaś starszym bratem, który za każdym razem tłumaczy chociaż w końcu ma dość..
Miło jest wrócić w czasy dzieciństwa i co dużo fajniejsze z własnymi dziećmi. 








Książka bierze udział w wyzwaniu:
Odnajdź w sobie dziecko III (książka o kotku)
Przeczytam tyle, ile mam wzrostu  (2 cm razem 76,8 cm)
Gra w kolory 
Podpis

2 komentarze:

  1. Ja Filemona i Bonifacego bardziej kojarzę z wieczorynką z tv, ale miło by było wrócić do dzieciństwa z taką lekturą :)

    Przy takich lekturach hasło mojego wyzwania "Odnajdź w sobie dziecko" jak najbardziej się sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo. Z chęcią bym jednak wzbogaciła biblioteczkę o publikację z tymi kocimi bohaterami.

      Usuń