2 mar 2014

Krucjata



Autor: Philippa  Gregory
Wydawnictwo: Literacki Egmont
Ilość stron: 320
Okładka: miękka ze skrzydełkami
Rok wydania: 2014
Seria: Zakon Ciemności












Jest to drugi tom serii Zakon Ciemności, pierwszego nie czytałam ale spokojnie można czytać, jedyne czego nie wiemy to to w jaki sposób Izolda i Luca się poznali. Nasi bohaterowie Izolda, wraz ze swoją służką Iszrak wraz z Lucą członkiem Zakonu Ciemności, jego służącym Freize oraz towarzyszącym im bratem Piotrem przemierzają drogę do Pescary i zatrzymują się w Piccolo by odpocząć po trudach wędrówki . Luca otrzymał od Ojca Świętego zadanie zbadania ostatnich dni świata i przesłanie mu informacji o wszystkich znakach jakie napotka. W tym samym momencie do miasteczka przybywa krucjata składająca się z samych dzieci, prowadzona jest  przez Johannesa Dobrego, szwajcarskiego pasterza. Twierdzi on, że prowadzi Go sam Bóg. Idzie on na czele krucjaty dziecięcej do Jerozolimy, gdzie zmartwychwstaną umarli i nastąpi zjednoczenie ich z żywymi. Chłopiec przepowiada, że dojdą suchą nogą do Jerozolimy bo rozstąpi się morze. Luca wraz z towarzyszami postanawia dołączyć do dziecięcej krucjaty i wraz z nimi podążać do Jerozolimy. Gdy docierają do nadbrzeża ziemia się zatrzęsła, Johannes odebrał to jako głos od Boga.
Czy morze się rozstąpi? Czy Krucjata Dziecięca dotrze bezpiecznie do Jerozolimy? Czy tutaj zakończy się zadanie Luci?

O wszystkim dowiecie się czytając książkę :). Jest to moja pierwsza książka napisana przez P.Gregory i całkiem miło mi się ją czytało. Bardzo lubię książki, które mają tło historyczne. Książkę przeczytałam w jeden dzień więc naprawdę dość szybko się ją czyta. Akcja szybko się toczy więc zawsze się coś dzieje.
Jeżeli nie czytaliście pierwszego tomu nic nie straciliście ważniejsze wydarzenia są przytoczone.



Książka bierze udział w wyzwaniach
Odnajdź w sobie dziecko 
2014 rok z 52 książkami
Pod hasłem
Grunt to okładka
Czytam opasłe tomiska
Klucznik
Jasna strona mocy

Podpis

8 komentarzy:

  1. Z ogromną przyjemnością bym ją przeczytała! :) Lubię takie klimaty

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie znam książek tej autorki, ale czytałam już wiele zachęcających recenzji, więc na pewno w końcu po którąś sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta jakoś mnie niespecjalnie interesuje. Niemniej jednak bardzo ciekawa recenzja ;)

    Pozdrawiam,
    W.

    OdpowiedzUsuń
  4. ja obecnie maltretuję 3 czesc igrzysk śmierci - rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie lubię zaczynać od połowy :-) na pewno zacznę od części pierwszej :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja takich książek nie lubię, ale niektóre uczennice pytają o takie pozycje... a to przecież podstawówka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo chciałabym przeczytać cokolwiek od Gregory, a te okładki sa takie piękne... Podziwiam za zaczynanie od drugiego tomu, ja bym tego nie zrobiła ;)
    Dodaję +2 punkty za oba marcowe kluczniki.

    OdpowiedzUsuń